Hello Africa!!!

Hej alliopa!
Förlåt för att jag inte har skrivit sen jag kom fram. Har haft lite tuffa dagar...
Känns så härligt att det är så många som läser det jag skriver och lämnar små kommentarer... det värmer mer än vad solen gjorde idag och den var riktigt varm!!!!!

Hotellet är toppen. Jag delar rum med Miss United States, Merica heter hon. Jätte snäll tjej. Vi har våra snyftstunder tillsammans och det känns skönt... Förutom att hon stoppade i sin hårtork utan adapter så att hela rummet slocknade igår kväll, så har vi inte haft några större problem :)

Det här är en del av vårat rum


När vi landade så blev vi mötta av ett gäng poliser och ansvariga för MW som följde oss ut till bussen. Trodde inte riktigt att det skulle vara så mycket kameror över allt som det var... Man kände sig lite sliten efter så lång flygtur så jag somnade snabbt till när bussen började rulla. Väl framme på hotellet mötte jag många andra tjejer och min "chaperone" som heter Olga som visade mig till mitt rum. Sen var det en lång väntan... Då kom hemlängtan. Kände mig väldigt ensammen eftersom Mercia inte kom förän efter middagen.

Igår hade vi en liten filmning där vi berättade om oss själva och sen ett mötte med Loréal inför sminkning och hår till finalen. På kvällen var det officiell välkomstmiddag med massor av inbjudna gäster, filmteam och en kort presentation av oss.

Idag har vi åkt runt till olika ställen runt Johannesburg och haft fotograferingar. Äntligen känns det som om man kommit en del tjejer närmre. Efter fotgraferingarna hade vi lunch tillsammans med sponsorerna, MW osv.

Här är jag tillsammans med MIss Norge, Lene. Vi kommer riktigt bra överrens, hon är så snäll och söt!!! Så ikväll ska vi ha myskväll tillsammans!!!

Innan jag måste packa inför Safarin vi ska iväg på i 6 dagar imorgon så vill jag tacka Alicja Eklöw från Aspera såååå mycket för dom vackra klänningarna jag har med mig. Det är många som kommenterar dom och tycker att dom är helt otroliga. Tusen tack Alicja...

Som sagt, Safari på ingång. Vet inte om vi kommer ha tillgång till internet, om inte så skriver jag så fort vi kommer till Durban om  6 dagar. Får se hur många lejon och elefanter jag blir kompis med... Lite internet till familjen: Jag lovar att leta efter Ohooo :)

Ta hand om er där hemma, tänker på er... Gå gärna in på www.missworld.com och titta på filmklipp, bilder eller rösta på mig :)

Pussochkram
/Jennifer

Kommentarer
Postat av: Peter & Tess

Hur många gånger per dag tror du vi är här inne för att kolla om det hänt nått?! :) Många kan jag säga!!

Skönt att läsa att allt é bra förutom lite hemlängtan, men vem skulle inte ha hemlängtan till 0-gradigt och slask ;)

Ha en skön safari-tripp!

Puss & Kram Peter, Tess, Tyler, Sonic.

2008-11-18 @ 17:05:49
Postat av: Sandra

Hej Jennifer. Jag tycker att det är jätteintressant att läsa om dina äventyr i Sydafrika. Jag önksar dig lycka till i Miss World. Jag håller alla mina tummar för dig.



Med vänlig hälsning.

Sandra

2008-11-18 @ 18:58:55
Postat av: Bailey Ma

ÄLskade jenk=)

kan förstå att du har hemlängtan..men hjärtat det e inte mkt som händer här hemma....snöslask o regn inge kul..

du vet att jag älskar dig min skatt!!!

nu vill jag att du gör mig en tjänst HA KUL!!!!!!!!

XOXO B

2008-11-18 @ 19:06:37
Postat av: Annie Oliv

Hej söt, sa ju att det skulle bli bättre å bättre!



Blogga på och preppa för del 1 av 5 =) vilken deltävling blir det först?

Puss

2008-11-18 @ 19:33:23
URL: http://blog.annieoliv.org
Postat av: Bailey

missworld hemsida e jätte konstig...försökt logga in men den bara bråkar med mig.........

arg!!!

2008-11-18 @ 19:58:07
Postat av: Bailey

missworld hemsida e jätte konstig...försökt logga in men den bara bråkar med mig.........

arg!!!

2008-11-18 @ 19:59:12
Postat av: Lotta

Hej min kära syster! Ledsen att jag inte hörde av mig innan du åkte - hade som vanligt noll koll när det var dax för avfärd. Kul att kunna följa dina äventyr på bloggen när man inte har möjlighet att närvara. AJ LAV JO! "Stolt storasyster"

2008-11-18 @ 20:48:51
Postat av: Britzyk Bell

Oooo vad spännande!! Glöm inte att du ska ta med dig en liten apa till mig :-)

Här följer hälsningar från dina små älskade vovvar:



Roxy - Hrm... Saknar dig mamma men jag vet att du måste försvara Sveriges färger så för denna gången så är det OK att jag inte fick följa med ;-) Nu ska jag ut i regnet... snyft... men brorsan Lexus vill skriva något först innan vi går och lägger oss. PÖSS!!



Lexus: TJABAAAAA halloo... Det är helt otroligt! JAG BEFINNER MIG I ETT HAREM!!!!! Det finns kanonsnygga brudar här som hela tiden slåss om att få pussa mig i öronen hehe ;-) Jag är sååååå TACKSAM att du lämnade mig här bland skönheterna. Nu ska jag springa ut och busa vidare. P.S Roxy är käääär. Inte jag, jag är en player som min morfar Franke här. Ska försöka ta mig tiden att blogga lite på www.bellocean.com så du också kan följa hur vi har det här. PUSS OCH KRAM!

2008-11-18 @ 21:59:55
URL: http://www.bellocean.com
Postat av: annen

Jättefin sida men du är också en jättefin tjej, lycka till nu. Jag har lagt ut din sida som länk från vår sida, Glamoursällskapets.

Hittade "dig" under DROTTNINGAR, Joakim Burmans eminenta sida!

2008-11-19 @ 18:32:08
URL: http://medlem.spray.se/glamoursallskapet
Postat av: Monica

Vilken läcker bloggdesign du har :)Även jag hittade denna blogg via Drottninigar.Jag önskar dig all lycka i Sydafrika.Vi får hoppas att det går bra,heja heja.

2008-11-19 @ 21:38:08
URL: http://gazzettadeglamour.blogspot.com/
Postat av: Britt Welander

Hi there. Great to be able to go in and see and read what you are doing. Have just been out with the boys sledging on the golf course. Had some snow last night. Reuben thought it was so funny. I would have thought he was a bit too small, but he enjoyed it a lot. It was so nice that you came by before you left. Good luck with everything and we will go in and vote for you. Stor kram Britt, Chiff and the boys

2008-11-22 @ 16:28:21
Postat av: Julia

Hej Jennifer!

Du ser ut att trivas:) Kul att se! ahh va roligt med safari:D som du kanske hört så e de snö här hemma:) hy!! Jag ska in o läsa på sidan du länkade. Ha det bra!!!:)

krama Julia

2008-11-23 @ 17:51:18
Postat av: Luigi Donatello Asero

Hej Jennifer,

Jag undrar om huruvida du har träffat Zhang Zilin och om ni kommer tillbaka till Sandton Sun Hotel.

Med vänlig hälsning

Luigi Donatello Asero

2008-11-26 @ 03:41:33
URL: http://blog.sina.com.cn/european5
Postat av: elin andersson

gud va fiin du är på korten! hoppas du har det bra och att du lyckas bäst! måste få reda på när du är me på tv så ja inte missar det för nu har jag ju haft inskrivet i almenackan att de är den 13:onde sen vi slutade kursen så ja kan inte missa de nu ! sköt om dig ! LYCKA TILL ! kram elin.

2008-12-05 @ 20:54:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0